Haberler - Duyurular
21.08.2024 2024-2025 Burs Başvuru
Ahmet ve Nezahat Keleşoğlu Vakfı 2024 - 2025 eğitim öğretim dönemi burs başvurularımız 15-30 Eylül 2024 tarihinde başlayacaktır. Eski bursiyerlerimiz yeni dönem için web sitemiz üzerinden başvuru yapmaları gerekmektedir.
Sıkça Sorulan Sorular
Anasayfa /Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular


Burs başvuruları hangi tarihler arasında yapılıyor?


Burs başvuruları her yıl 15 Eylül-30Eylül tarihleri arasında yapılmaktadır.


Burs başvurusu nasıl – nereden yapılıyor?


Burs başvuruları vakfımızın web sitesi üzerinden online olarak yapılmaktadır. Mail, fax vs şeklindeki başvurular kesinlikle kabul edilmemekte ve dikkate alınmamaktadır.


Burs değerlendirmesi nasıl yapılıyor?


Burs başvuruları vakfımızın Yönetim Kurulu tarafından Vakıf Resmi Senedimize ve Burs Yönetmeliğimize uygun olarak ayrıntılı şekilde incelenmektedir.


Burs miktarı ne kadardır, hangi ayları kapsar?


Burs miktarı her burs dönemi için, Kasım ayı sonunda Yönetim Kurulumuz tarafından belirlenmektedir. Burslar Kasım – Haziran ayları arasında ödenmektedir(8 ay).


Burs başvurularının sonuçları ne zaman, nerede açıklanıyor?


Burs başvurularının sonuçları her yıl Kasım ayının sonunda web sitemizde açıklanmaktadır. (En geç 30 Kasım)


Burs almaya hak kazanıp kazanmadığımı nasıl öğrenirim?


Burs başvurusu sırasında sizden TC Kimlik numaranız istenmektedir. Burs sonuçları açıklandığı zaman “Burs Sonuçları” linkinden TC Kimlik numaranız ile sisteme girip, burs başvurunuzun olumlu ya da olumsuz sonuçlandığını görebilirsiniz. Vakfımız öğrencilere tek tek haber vermemektedir, öğrenciler burs başvurularının sonucunu kendileri takip etmekle yükümlüdürler.


Burs ödemeleri nasıl yapılıyor?


Burs ödemeleri öğrencilerin adına açılmış olan banka hesabına yatırılarak ödenmektedir. Bu nedenle burs almaya hak kazanan öğrencilerin banka hesap bilgilerini sisteme eklemeleri gerekmektedir.


Banka bilgilerimi sisteme nasıl eklerim?


Öğrenci TC Kimlik Numarası ile sisteme giriş yapıp burs almaya hak kazandığını gördüğünde, sisteme banka bilgilerini eklemesi gerekmektedir. Banka bilgileri, banka adı, şube adı, şube kodu, hesap numarası, IBAN bilgilerinden oluşmaktadır.


Banka bilgileri yerine sadece IBAN’ı yazsak yeterli olmaz mı?


Vakfımız bankanın bizden istediği bilgileri bankaya ileterek burs ödemesi yapmaktadır. Bankanın istediği bu bilgilerden herhangi birinin eksik ya da yanlış olması bursunuzun ödenmemesine sebep olmaktadır. Bu nedenle banka adı, şube adı, şube kodu, hesap numarası, IBAN bilgilerini eksiksiz ve doğru olarak sisteme girmeniz gerekmektedir.


Vakfınız bursiyerlerden hangi belgeleri istemektedir?


Burs almaya hak kazanan öğrenci sisteme giriş yaptığında vakfımızın istediği belgeler karşısına çıkmaktadır. Bu belgelerin neler olduğu her yıl Yönetim Kurulu kararı ile belirlense de, genelde şu belgeler istenilmektedir.


Fotoğraf, taahhütname (vakfımızın web sitesinde bulunmaktadır), tüm aile bireylerini gösteren vukuatlı nüfus kayıt örneği (nüfus dairesinden alınan), sabıka kaydı, öğrenci belgesi,


transkript (karne), kardeşlerin öğrenci belgesi, maaş bordrosu, şehit ya da gazi yakını ise bu durumunu gösteren belge, engelli ise bu durumunu gösteren belge.


NOT: İstenilen belgeler burada belirtilmiş ise de bu bilgi amaçlıdır. Hangi belgelerin isteneceği konusunda nihai kararı Vakfımızın Yönetim Kurulu vermektedir.


Babam/Annem emekli bu durumda hangi belgeyi teslim etmeliyim?


Velisi emekli olanların, SGK’dan alacakları maaş bordrosunu vakfımıza teslim etmeleri gerekmektedir. (SGK, anne ya da babanın emekli maaş bordrosunu çocuklarına vermektedir.)


Babam/Annem çalışmıyor bu durumda hangi belgeyi teslim etmeliyim?


Velisi çalışmayan öğrencilerin, velilerinin çalışmadığına dair SGK’dan alacakları belgeleri (SSK, Emekli Sandığı, Bağkur kayıt sorgulamaları) vakfımıza teslim etmeleri gerekmektedir.


Babam/Annem çiftçi bu durumda hangi belgeyi teslim etmeliyim?


Velisi çiftçi olanların, çiftçi olduklarına dair yazı ile birlikte yıllık gelirlerini gösteren belgeleri Ziraat Odalarından alarak vakfımıza teslim etmeleri gerekmektedir.


Transkript nereden alınır?


Transkript (Not ortalamasını gösteren belge. İlköğretim, lise için karne fotokopisi yeterlidir.) bu belgeyi okulunuzdan temin etmeniz durumunda kaşeli imzalı evrak doğrulunu kontrol edebileceğimiz şekilde kare kodlu olarak temin edebilirsiniz.


Öğrenci belgesi nereden alınır?


Öğrenci belgesi (öğrenci olduğunu gösteren belge) bu belgeyi okulunuzdan temin etmeniz durumunda kaşeli imzalı evrak doğrulunu kontrol edebileceğimiz şekilde kare kodlu ya da e devlet sistemi üzerinden barkotlu olarak temin edebilirsiniz.


Nüfus kayıt örneği nedir, nereden alınır?


Nüfus kayıt örneğinde sadece sizin bilgileriniz var ise bu belgeyi kabul edemeyiz, nüfus kayıt örneğinde anne, baba, kardeşler olmak üzere tüm aile bireylerinin görünmesi gerekmektedir. Nüfus kayıt örneğini anne ya da babanızın e devlet sisteminden barkotlu olarak temin edebilirsiniz.


Sabıka kaydı nedir, nereden alınır?


Sabıka kaydı, sabıkanız olup olmadığını gösteren bir belgedir. Bu belge her ilde/ilçede bulunan Savcılıklardan temin edilebilir. Bu belgeyi bağlı bulunduğunuz il ya da ilçeden almanıza gerek yoktur, Türkiye’nin herhangi bir yerindeki Savcılıktan ya da e devlet sistemi üzerinden barkotlu olarak temin edebilirsiniz.


Burs almaya hak kazandım, belgeleri ne zaman göndermem gerekiyor?


Burs almaya hak kazanan öğrencilerin bursların açıklandığı tarihten itibaren 15 gün içinde belgelerini vakfımıza ulaştırması gerekmektedir. (her halükarda tüm belgelerin en geç 15 Aralık tarihine kadar elimizde olması gerekmektedir.)


Belgelerimi nereye göndermem gerekiyor?


Belgelerinizi vakfımıza göndermeniz gerekmektedir. Vakfımızın adresi “Ahmet ve Nezahat Keleşoğlu Vakfı – Altunizade Mah. Kuşbakışı Cad. No:37 34662 Nakkaştepe - İstanbul”dur.


Burs belgelerini nasıl gönderebilirim?


Belgelerinizi vakfımıza teslim edebileceğiniz gibi, posta veya kargo yoluyla da gönderebilirsiniz. Faks yoluyla gönderilen belgeler kabul edilmemektedir


Belgelerin fotokopisini göndersem olur mu?


Fotokopi kabul edilmemektedir. Faks yoluyla gönderilen belgeler kabul edilmemektedir. Belgelerin aslı istenmektedir, ıslak imzalı ve mühürlü belgeler kabul edilmektedir. Belgelerin alındığı tarih güncel olmalıdır, iki ay içinde alınmış belgeler kabul edilmektedir (teslim tarihinden geriye yönelik iki ay).


Evraklarımda eksiklik olursa ne olur?


Evraklarınızda eksiklik olması durumunda, tarafınıza bilgi verme amaçlı geri dönüş yapılmaksızın burs hakkınız iptal olur.


Burs başvuru formunda verdiğim bilgiler ile gönderdiğim belgeler arasında farklılık olması durumunda ne olur?


Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğunuz bu durumda bursunuz iptal edilir. Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğunuz sonradan tespit edilse bile, size yapılan burs ödemeleri faizi ile birlikte tahsil edilir.


Burs ödemeleri ne zaman yapılıyor?


Burs ödemeleri her ayın 1’i ile 10’u arasında yapılmaktadır. İlk burs ödemesi öğrencinin evrakları teslim ettiği tarihi takip eden ay yapılmaktadır.


Evraklarımı Aralık ayında teslim ettim, Kasım ve Aralık burslarım ne olacak?


Evraklarını zamanında teslim eden öğrencilerin, burs almaya hak kazandığı ayların bursu geriye yönelik olarak hesabınıza yatmaktadır. Yani Kasım ayının ya da Aralık ayının bursu için hak kaybı yaşamazsınız, bu miktarlar hesabınıza toplu olarak ödenir. Sonrasında ise her ay düzenli olarak burs ödemesi yapılır.


Burs almaya hak kazandım, bu burs öğrenim hayatım boyunca devam edecek mi?


Burslarımız öğretim yılı için belirlenmektedir. Burs almaya hak kazanan öğrenciler her yıl tekrar başvuruda bulunur. Bu başvurular Yönetim Kurulumuz tarafından değerlendirmeye alınır. Dolayısıyla her yıl yeniden başvuru yapmanız gerekmektedir.


Vakfınıza sormam gereken sorular var, bu durumda ne yapmalıyım?



info@ankvakfi.org.tr   adresine sorularınızı mail atabilirsiniz.

HAKKIMIZDA   |   FAALİYETLERİMİZ   |   BURSLAR   |   BASIN ODASI   |   MEDYA ARŞİVİ   |   ÖDÜLLER   |   SEÇİM

Aydınlatma Metni | Kullanım Koşulları |   2012 © ANKVAKFI